זה משוגע! המוזיאון הווירטואלי של פרייה

01.06.2020
הקיץ של פרייה: מותג המים הצרפתי משיק עם בוא הקיץ מוזיאון וירטואולי של כרזות בעיצוב מעצבים ישראלים צעירים ובהשראת חופשה בימי קורונה

השנה: 1983. המקום: ניו יורק. אנדי וורהול – מהאמנים המובילים של המאה ה-20 יוצר, במסגרת הסדרה המוקדשת למוצרים איקוניים במרחב הציבורי (פחיות מרק קמפבל, וודקה אבסולוט, קטשופ היינץ – אתם מכירים את השטאנץ) גם 40 יצירות שבמרכזן מככב בקבוק מים ירוק עגלגל ושובה, עם לוגו משונן.

כך נכנס פרייה (Perrier) לפנתיאון של אייקונים על-זמניים. המותג, ובפרט הבקבוק עצמו, הפכו לחלק בלתי נפרד ולשם נרדף לכל מה שכה נפלא וצרפתי, כמו מותגי האופנה והקולינריה הפריזאיים.

אגב: בגלגול שנון, היצירות של וורהול כיכבו – במלאות 30 שנה ליציאתן – גם על הבקבוקים המצוירים בהן.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Michael Golian (@omgdrawing) on

כמו היצירות של וורהול, גם הכרזות של פרייה הפכו לשם דבר, עוד משנות הפריחה של האר-נובו והאר-דקו של תחילת המאה ה-20 בפריז. פוסטרים מקוריים מהתקופה נמכרים כיום באלפי אירו בגלריות מוערכות – והן נחשבות לפריט אספנים נדיר.

פרייה ממשיכה בקו האמנותי שמזוהה איתה כבר מעל מאה שנים, כשעל כרזות המותג היו חתומים במרוצת השנים אמנים מפורסמים מרחבי העולם.

הקו שמחבר בין כולן, מאז ועד היום הוא השגעון החתרני שלהן, שנולד בהשראת הבועות של המים – C'est Fou (״זה משוגע!״ בצרפתית) – שהפך גם למוטו של המותג.

אחרי שהביא ארצה אמנים מובילים (למשל הצלמת הנודעת אלן מתיוס), הגיע בשנה האחרונה שגעון הכרזות של פרייה גם לישראל – וסחף את הנוף הציבורי עם שלל פוסטרים שהוצבו בארץ.

בתחרות שנערכה לקידום אמנים מקומיים צעירים בשנה הקודמת זכו המנצחים, מלבד בפרס כספי – גם להציג את היצירות שלהן באלפי נקודות.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Raz Calmanovici (@calmanov) on

 

קיץ בימי קורונה

השנה מגדילה לעשות פרייה ויוצרת מוזיאון וירטואלי של כרזות מרשימות שגם עליהן חתומה העתודה האמנותית של ישראל.

תלמידי הארט של הבצפר – בית הספר של איגוד הפרסום – יצרו שלל יצירות כחלק מקורס העיצוב ובהשראת קיץ בימי קורונה. היצירות יוצגו במוזיאון הווירטואלי וכן בעמוד האינסטגרם של המותג (@perrieril).

עבודות נבחרות יודפסו על תיקים וימכרו לצד בקבוקי פרייה באתר בלנד, כשחלק מההכנסות שיאספו מהמכירה ישמשו כמלגות לאמנים ויועברו לבצפר.

אול אין. כרזה של מלכי ונדל

״מותג המים המוגזים פרייה תמך תמיד באמנות, והפך אותה למרכיב משמעותי בשפה התקשורתית שהוא מוצג ברחבי העולם – ובשיתוף אמנים מובילים, הן צעירים בתחילת דרכם והן מבוססים ומוכרים״, מספר רז קלמנוביץ׳ מנהל שיווק בטמפו משקאות האמון על מותג פרייה בישראל.

״בישראל הוחלט שהדגש יינתן למעצבים מקומיים ומבטיחים, שייזכו בבמה משמעותית לקידום עצמי. כך נוצר שיתוף הפעולה עם 'הבצפר'. זו הייתה זכות גדול לקדם את האמנים הצעירים של המוסד, שעתידים לכבוש את עולם הפרסום בסערה. הכרזות שיצרו המעצבים ניסו ללכוד רוח קיץ בימי קורונה; כל יוצר נתן פרשנות שלו וכך נוצר אוסף מיוחד של יצירות, פסיפס של חוויות שונות שמייצגות את רוח התקופה לצד אופטימיות להמשך״, הוא מוסיף.

משחקי קורונה. כרזה של רוברט גלאס

תגובות לפוסט