מבעבע ומשגע: בקבוקי פרייה במהדורה מוגבלת ובעיצוב טקאשי מורקאמי – עכשיו בישראל

23.05.2021
פרייה עושה זאת שוב - וחובר לצורך שיתוף פעולה מיוחד אל מורקאמי, מהאמנים הידועים והמוערכים בעולם. הכל על המהדורה המוגבלת של הבקבוקים בישראל

אחרי שיתופי פעולה מדוברים ויפהפיים עם אמנים איקוניים כמו אנדי וורהול וסלבדור דאלי, מותג המים המינרליים המבעבעים פרייה עושה זאת שוב – ומשיק מהדורה מוגבלת של בקבוקים בעיצוב האמן היפני טקאשי מורקאמי: PERRIER x MURAKAMI.

שיתוף הפעולה PERRIER x MURAKAMI כולל תוויות של בקבוקי הזכוכית של המותג עם הפרחים החייכניים ואת הדמויות המפורסמות של מורקאמי קאי-קאי וקיקי, שמככבים גם בפרסומת שמלווה את הקמפיין.

את הבקבוקים האישיים (330 מ״ל) אפשר יהיה למצוא בבתי הקפה המובילים בישראל וכן באתר בלנד, שם ימכרו לזמן מוגבל.

טקאשי מוראקמי (צילום: tm/kk)

אמן הפרחים היפני

טקאשי מורקאמי הוא אחד האמנים הפופולריים בעולם ומהחשובים בדורו. הוא נודע בזכות עיצובים פופיים של פרחים חייכניים ויצורים צבעוניים ותזזיתיים, שמושפעים ממדע בדיוני, אמנות יפנית מסורתית וגם מעבודותיה של אמנים אחרים בני ארצו – למשל האמנית יאיואי קוסאמה.

יצירות אמנות ופסלים של מוראקאמי (59) מוצגים במיטב המוזיאונים לאמנות מודרנית בעולם, מ-MOMA שבניו יורק ועד מוזיאון תל אביב לאמנות.

בין שיתופי הפעולה האיקוניים שלו בשנים האחרונות אפשר למנות את ליין התיקים שעיצב ללואי ויטון, נעלי ואנס בעיצובו וקליפים בלתי נשכחים, כולל עיצוב אמנותי, שיצר לשירים של קנייה ווסט ופארל וויליאמס. בחודשים האחרונים אפשר למצוא כמה מיצירתיו למכירה גם בגלריה נסימה לנדאו שבתל אביב.

המותג המבעבע בעולם

מאז שהוקם לפני 150 שנה, המותג הצרפתי פרייה מאמץ אמנים על בסיס קבוע. מיטב האמנים הצרפתים עיצבו את הכרזות המיתולוגיות שלו וכיום עושים כן אמנים בינלאומיים, שיוצרים גרסאות מיוחדות של הבקבוק האיקוני והירוק.

כרזות אר-נובו ואר-דקו של המותג הן פריטים מבוקשים על ידי אספני אמנות ונמכרות במכירות פומביות באלפי דולרים. מטרת שיתופי הפעולה שנוצרו על ידי פרייה בשנים האחרונות היא לקדם את האמנות המודרנית ולתת על גבי הבקבוקים במה נרחבת לאמנים הנחשבים בעולם ולהציג יצירות שלהם לקהל נרחב ככל האפשר.

״טקאשי מורקאמי הוא אחד האמנים החשובים החיים כיום בעולם. יצירתו האמנותית השמחה והנגישה מצליחה לזכות הן בהערכה של הממסד האמנותי – והן לגעת בחייהם של אינספור אוהבי אמנות ברחבי העולם. התזזתיות שלו והשובבות הולמת את ערכי מותג פרייה, מותג שמצד אחד חרט את האמנות על דגלו ומאידך גאה באחד המוצרים השמחים יותר שיש״, מספר רז קלמנוביץ׳, מנהל שיווק קפה, מים יוקרתיים ופפסיקו בחברת טמפו, יבואנית פרייה לישראל.

בקבוק פרייה בעיצוב טקאשי מורקאמי (צילום: פרייה)

לצורך שיתוף הפעולה, מוראקמי יצר עולם שלם וירוק של עיצובים המשותפים לו ולפרייה, כמו  גם קליפ וידאו ארט שמחבר בין הבעבוע של המותג והצבע הירוק לאייקונים שמזוהים איתו ועלה ליוטיוב.

״כשפרייה פנו אלי – שמחתי וחשתי גאווה. יש לי הרבה זכרונות מהמותג – גם מהתקופה שגרתי בגיל 32 בניו יורק והיינו שותים המון בקבוקים של המים המבעבעים – וגם מטוקיו, שם קניתי בקבוק ראשון בגיל 18 בדייט וחשבנו שמדובר באלכוהול והיינו גאים מאד בעצמנו ששתינו בקבוקים רבים בלי להשתכר״, מספר האמן המוערך.

לעוד פרטים- צפו בסרט התיעודי על שיתוף הפעולה היפהפה בין פרייה לבין מוראקאמי:

 

 

תגובות לפוסט