פרייה (Perrier), מותג המים המוגזים הצרפתי והעל זמני – הוא אייקון צרפתי. בדיוק כמו הבקבוקים הירוקים – שנוצרו בהשראת מחבטי קריקט – גם כרזות המותג הפכו לחלק בלתי נפרד מהמיתולוגיה העיצובית של פריז.
עוד באתר rex:
- ארוחות בוקר מומלצות: 12 המקומות הכי שווים לפתוח בהם את היום
- סיור קולינרי בחיפה כמו שלא הכרתם: 11 המלצות מכל רחבי העיר
- המבורגרים מומלצים בתל אביב: 10 המלצות לארוחת שחיתות במסעדות או במשלוח עד הבית

פוסטרים של המותג מתחילת המאה ה-20 נמכרות כיום, בדיוק כמו יצירות אמנות, במכירות פומביות ומחירם יכול להגיע לאלפי דולרים. במרוצת השנים עיצבו את כרזות פרייה שלל אמנים מפורסמים והיא גם נתנה מקום לאמנים מבטיחים בתחילת דרכם.

בימים אלו חוזר זו השנה השלישית שיתוף הפעולה של מותג העל הצרפתי עם אמני העיצוב הגרפי בקורס ארט דיירקשן של ״הבצפר״, בית הספר של איגוד חברת הפרסום. עבור הפרויקט יצרו הסטודנטים כרזות של פרייה בהשראת העיר תל-אביב ותוך שילוב הבקבוק האיקוני והירוק.

העבודות מוצגות במוזיאון הווירטואלי של המותג – עמוד האינטסגרם של פרייה ישראל.
בין העבודות בפרויקט: כרזה בהשראת כיכר דיזנגוף, נמל תל אביב, הטיילת של העיר, חוף הים, מתחם גן החשמל, שדרות רוטשילד ועוד.
הסטודנטים שמשתתפים בפרויקט הם ניב הורוביץ, אנה פרננדז, ספיר שושן, נויה מלמד, לויה בן סימון, רותם מנדלסון, נוי צפרוני לביא.

עבודות נבחרות ימכרו במסגרת מארז קיץ מיוחד של המותג באתר Blend. הכרזות ימכרו לצד מארזים של בקבוקי פרייה באתר בלנד.
פרויקט זה מצטרף לשיתופי פעולה נוספים של פרייה בסצנת האמנות הישראלית ולסיוע שהוא מעניק לאמנים בתחילת דרכם לחשוף את יצירותיהם, בין השאר על שילוט ברחבי גוש דן.
"כמדי שנה וכחלק מהאג'נדה של המותג ברחבי העולם, פרייה חוברת לאמנים, בינלאומיים ומבוססים ומקומיים כאחד. אנחנו נרגשים לשתף פעולה ולתמוך זאת השנה השלישית בסטודנטים מ״הביצפר״ ולחבר את האייקונית של העיר תל אביב עם הבקבוק המוכר והמוזהה של המותג", אומרת צליל צרפתי, מנהלת מותג פרייה בחברת טמפו.

״שיתוף הפעולה המרענן והתוסס של הבצפר עם מותג פרייה, מביא לידי ביטוי את התפיסה ההוליסטית שלנו בנוגע לחשיבה קריאטיבית ויזואלית – היוצר הוויזואלי צריך ויכול להביא לידי ביטוי את יכולותיו בכל פלטפורמה בפרינט כמו בדיגיטל וללא ספק גם באומנות – חשיבה מחוץ לקופסה היא בבסיס ההכשרה שלנו. לשמחתנו המותג פרייה מביא גם חשיבה מחוץ לבקבוק שמתחברת היטב לערכים אלו", אומר יגאל בראון מנכ"ל הבצפר.
לצפייה בעבודות נוספות – כנסו אל עמוד האינסטגרם של פרייה: @perrieril
